Wat is SEM?

Wat is SEM? In het kort:

SEM staat voor Search Engine Marketing, wat in het Nederlands gewoon zoekmachine marketing is. Dit is weer een onderdeel van het bredere online marketing. Binnen SEM zijn twee subonderdelen te vinden namelijk SEA (zoekmachine adverteren) en SEO (zoekmachine optimalisatie). Beide manieren zijn bedoeld om meer bezoekers naar je website te krijgen via een zoekmachine.

SEO

Dit staat voor Search Engine Optimization en betekent het optimaliseren van websites om daardoor hoger in de organische zoekresultaten te belanden. De organische resultaten is een lijst van websites waarvan de zoekmachine denkt dat dit de meest gerelateerde opties zijn die met jouw zoekopdracht te maken hebben.

SEA

De afkorting hiervoor betekent Search Engine Advertising en betreft het adverteren in zoekmachines. In Google betekent dat die advertenties bovenaan een zoekresultatenpagina staan. Daaronder bevinden zich de ‘natuurlijke’ onbetaalde resultaten die niets met adverteren van doen hebben.

Inhoudsopgave

Ontvang je GRATIS website analyse t.w.v. €399,-

Tijdelijk GRATIS

Alle begrippen op een rij

0-9

A

B

C

D

E

F

G

H

I

J
K
L

M

N

O

P

Q
R

S

T

U

V
W

X
Y
Z