Wat is content optimalisatie?

Content optimalisatie is het zo optimaal mogelijk maken van de content (inhoud) van een bepaalde pagina op uw website. Content optimalisatie richt zich veelal op twee onderdelen, de zoekmachine en het behalen van conversie. Voor zoekmachine optimalisatie, het zo hoog mogelijk scoren met zoekwoorden in de zoekmachines, richt de content zich op het algoritme van Google. De content wordt zo geschreven en gestructureerd dat Google de website ziet als relevante pagina voor een bepaald zoekwoord. Onderdelen die hierbij bijvoorbeeld een rol spelen zijn keyword density, headings, de zoekwoordverdeling en zo zijn er nog tientallen onderdelen. Met het oog op het behalen van conversie richt de content zich op het schrijven van de content op een manier dat deze aangenaam leest, duidelijk gestructureerd is en uiteindelijk aanzet tot de conversie. De optimale tekst is een combinatie van beiden. Content die perfect geoptimaliseerd is voor zoekmachines en daarbij leidt tot de maximaal haalbare conversie.

Hoe optimaliseer je de content?

Als bedrijf wil je dat je website relevant blijft voor je bezoekers. Maar hoe doe je dat precies? Hieronder lees je een aantal tips om de content op jouw website te optimaliseren:

  • Doe onderzoek naar de wensen en behoeften van jouw doelgroep
  • Ga aan de slag met SEO en maak jouw content vindbaar
  • Voeg afbeeldingen toe en maak teksten niet te lang
  • Zorg dat de content relevant is en blijft
  • Kijk wat je concurrenten doen
  • Zorg voor een gebruiksvriendelijke website

Wil je meer uit je website halen? Doe dan bij ons een gratis website scan!

Inhoudsopgave

Ontvang je GRATIS website analyse t.w.v. €399,-

Tijdelijk GRATIS

Alle begrippen op een rij

0-9

A

B

C

D

E

F

G

H

I

J
K
L

M

N

O

P

Q
R

S

T

U

V
W

X
Y
Z